Min søn vil ikke spise - 5 mdr.

1. september 2008

Alder:
5 mdr.

Min søn vil ikke spise - 5 mdr.

Hej Helen!

Jeg har en søn på 5 måneder. For en måneds tid siden stoppede jeg med at amme fordi jeg følte at han ikke rigtig gad det mere. Derfor begynde vi på modermælkserstatning og lidt grød.

Det gik ok til at begunde med. Han fik dog lidt hård mave så vi skiftede til et andet mærke. Det hjalp på maven. Men stille og roligt blev det sværere og sværere at få ham til at spise.

Nu vil han slet ikke have hverken flaske eller grød. Han lukker bare munden stramt i. Hvis jeg bliver ved med prøve at tilbyde flasken begynder han at græde.

Når jeg endelig har held til at han tager flasken, ...

Annonce

... tømmer han den helt eller næsten. Altså 180-230 ml. De sidste to dage har jeg kun fået ham til at spise 3 gange dagligt og kun ca 500 ml i alt.

I dag har han kun spist 1 gang i morges kl 7. der spiste han ca 200 ml. Nu er klokken 15 og han har ikke villet spise mere siden, selv om jeg her tilbut ham grød og flaske ca hver halve time siden kl 10.

Jeg har heldigvis en tid hos lægen i morgen. Men jeg har ondt i maven af nervøsitet. Jeg er meget bange for hvad der sker hvis han får for lidt mad.

Jeg håber du har nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at spise igen.

Med venlig hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor