Brev:
Min søn vil ikke spise - 5 mdr.
1. september 2008
Alder:
5 mdr.
Min søn vil ikke spise - 5 mdr.
Hej Helen!
Jeg har en søn på 5 måneder. For en måneds tid siden stoppede jeg med at amme fordi jeg følte at han ikke rigtig gad det mere. Derfor begynde vi på modermælkserstatning og lidt grød.
Det gik ok til at begunde med. Han fik dog lidt hård mave så vi skiftede til et andet mærke. Det hjalp på maven. Men stille og roligt blev det sværere og sværere at få ham til at spise.
Nu vil han slet ikke have hverken flaske eller grød. Han lukker bare munden stramt i. Hvis jeg bliver ved med prøve at tilbyde flasken begynder han at græde.
Når jeg endelig har held til at han tager flasken, tømmer han den helt eller næsten. Altså 180-230 ml. De sidste to dage har jeg kun fået ham til at spise 3 gange dagligt og kun ca 500 ml i alt.
I dag har han kun spist 1 gang i morges kl 7. der spiste han ca 200 ml. Nu er klokken 15 og han har ikke villet spise mere siden, selv om jeg her tilbut ham grød og flaske ca hver halve time siden kl 10.
Jeg har heldigvis en tid hos lægen i morgen. Men jeg har ondt i maven af nervøsitet. Jeg er meget bange for hvad der sker hvis han får for lidt mad.
Jeg håber du har nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at spise igen.
Med venlig hilsen
Nina